Fag: | Geografi, naturfag, samfunnskunnskap, norsk |
Tid: | 45 - 60 minutter |
Aktivitet: | Ordsky, fagartikkel, film, diskusjon og kahoot |
Oppgåva er ei enkel og morosam innføring i berekraftig utvikling og FNs berekraftsmål. For å sjå læringseffekten kan quizen brukast både i starten og i slutten av timen.
1. Lag ordsky
Be elevane skrive ned tre ord som dei forbind med berekraftig utvikling. Samle orda i ei felles ordsky, eller tankekart på tavla.
2. Film: Kva er berekraftig utvikling?
Sjå filmen «Kva er berekraftig utvikling?» (3,5 min)
3. Les fagartikkel
Be elevane lese denne fagartikkelen om berekraftig utvikling.
4. Diskuter
- Korleis passa filmen og artikkelen med det de tenkte om berekraftig utvikling frå før?
- Kva visste de om berekraftig utvikling frå før?
- Kva tenkjer de er kjenneteikna på eit berekraftig samfunn?
- Kor langt er vi frå eit berekraftig samfunn her i Norge?
- Kva tenkjer de om dei tre delane av berekraftig utvikling?
- Kor har de høyrt om berekraftig utvikling tidligare?
- Kva tenkjer de er dei største hindringane for berekraftig utvikling?
5. Film: Oppdrag Berekraft
Sjå filmen «Oppdrag Berekraft – ein film om verdens viktigaste kunde» (5,5 min).
6. Diskuter
- Kva tenkjer de om filmen de nettopp såg?
- Var det noko de reagerte på, eller de var ueinige i?
- Kva tenkjer de er den største utfordringa vi må ta tak i for å få til ei berekraftig utvikling?
- Kva tenkjer de er dei største hindringane for ei berekraftig utvikling?
- Korleis kan vi som enkeltmenneske bidra til ei berekraftig utvikling?
- Kor berekraftig er de/skulen/lokalsamfunnet?
- Har vi eit etisk ansvar for forbruket vårt? Kvifor, kvifor ikkje?
7. Quiz om berekraftig utvikling
Kompetansemål
Kompetansemål for «Hva er bærekraftig utvikling?»
Tverrfaglige tema: Bærekraftig utvikling
Geografi
Kjerneelement: Utforsking og geografiske metodar, Naturgitt og menneskeskapt rom, Berekraftig utvikling og globalisering
Kompetansemål etter Vg1/Vg2 SF:
- utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
- utforske kva endringar i klimaet har å seie for natur og samfunn lokalt, regionalt eller globalt
- utforske og gjere greie for årsakene til ein aktuell natur- eller miljøkatastrofe og konsekvensar for menneske, samfunn og natur
- gjere greie for årsaker til demografiske endringar og drøfte ulike levekår i forskjellige delar av verda
Naturfag
Kjerneelementer: Jorda og livet på jorda
Kompetansemål etter Vg1 SF:
- gjøre rede for funksjonene til noen næringsstoffer og diskutere hvorfor et variert kosthold er viktig i et helse- og bærekraftsperspektiv
- gjøre rede for hvordan klimaendringer påvirker evolusjon, utbredelse av arter og biologisk mangfold
Samfunnskunnskap
Kjerneelementer: Undring og utforsking, Perspektivmangfald og samfunnskritisk tenking, Medborgarskap og berekraftig utvikling
Kompetansemål etter Vg1/Vg2:
- drøfte samanhengen mellom økonomisk vekst, levestandard og livskvalitet i eit globalt og berekraftig perspektiv
Norsk
Kjerneelementer: Kritisk tilnærming til tekst, Muntlig kommunikasjon
Kompetansemål:
- lytte til andre, bygge opp saklig argumentasjon og bruke retoriske appellformer i diskusjoner (Vg1 SF)
- bruke fagkunnskap og presist fagspråk i utforskende samtaler, diskusjoner og muntlige presentasjoner om norskfaglige emner (Vg3 SF)